Tuesday, March 17, 2015

Oameni Faini – Cristiana Apostol, Fotograf

Oameni Faini – Cristiana Apostol, Fotograf



In articolul de azi din categoria Oameni Faini vom avea o scurta conversatie cu Cristiana Apostol, fotograf pasionat de fotografia subacvatica. Cristiana abordeaza si alte tipuri de fotografie pe langa cel mentionat mai sus si de asemenea este implicata in productia de film.

In cele ce urmeaza ii vom pune cateva intrebari Cristianei sperand ca astfel vom pasi in lumea fabuloasa expusa in fotografiile sale.

Capitanu’: Cum ai deprins pasiunea pentru fotografie?

Cristiana: Dintotdeauna am fotografiat si am desenat. Initial am pus accent pe desen asa ca am urmat liceul N. Tonitza (sectia "grafica de sevalet"), dupa care am urmat cursurile UNATC imagine Film/TV. Eram mereu cu aparatul dupa mine iar in excursiile cu familia, eu eram "fotograful"! E ceva natural sa fac fotografii, tot timpul ma gandesc la cadre, culori, lumina.

Capitanu’: Ce te-a facut sa te orientezi catre fotografie subacvatica?

Cristiana: Mi-am dorit de cand ma stiu sa realizez imagini fantastice, ireale.. Ce alt mediu mai bun decat apa? Cand nu sunt in apa, realizez fotografii in infrarosu sau lightpainting, portret, cu lumina naturala sau blitzuri, cum ar veni, incerc orice provocare in imagine!






Model: Zenith Desade

Capitanu’: Ai de impartasit vreo poveste haioasa din cadrul sedintelor foto?
Cristiana: Realizarea sesiunilor foto in sine constituie pentru mine o experienta de comunicare. Este usor sa povestesti unui model cum doresti sa se aseze, daca sa mute mana mai la stanga sau mai la dreapta cu 5 centimetri, asta intr-un studio. Dar in apa lucrurile se schimba. Si ca sa vezi ca, de fapt, lucrurile nu stau intotdeauna asa cum le planuiesti, am in panoplia mea de povesti despre comunicare urmatorul caz:

Am fost, la un momentdat, contactata de catre o actrita din Italia care mi-a scris ca si-ar dori sa imi fie model pentru o sesiune foto subacvatica. Mi s-a parut ca ar fi potrivita pentru proiectul meu, asadar am stabilit sa ne intalnim si sa executam sesiunea! In vara aceea, Chiara a venit in Romania pentru un proiect de scurtmetraj.
Comunicasem, in continuare, prin internet, tinand legatura pana cand a venit momentul intalnirii pentru sesiunea foto. Acest moment a fost plasat, prin imprejurarea de evenimente, cu patru ore inainte ca avionul ei sa decoleze.

Asadar, iata cum intr-o zi frumoasa de vara ma pregateam sa realizez sesiunea fotografica. Timpul era extrem de scurt si aveam emotii. Ma gandeam ca daca dialogul cu Chiara decurge la fel de cursiv precum au decurs discutiile pe care le-am avut prin internet, totul avea sa fie bine. Suna la poarta. Ma grabesc sa raspund. Alerg sa o ajut cu bagajele. (Venise cu o rochie alba,frumoasa, pe care am si folosit-o la fotografii.) Ne salutam intr-un stil latin, vesel si zgomotos, si aranjam lucrurile pentru a putea sta un pic de vorba.

Imi trec prin cap toate intrebarile pe care as fi vrut sa i le pun. Incep timid, incercand sa le iau intr-o ordine fireasca. Aveam multe de aflat de la ea si simteam ca si ea ar fi avut nevoie de niste informatii de la mine. Surpriza! Chiara vorbeste fluent italiana si franceza. O surpriza (mai putin mare pentru mine) este ca eu vorbesc fluent engleza si romana, dar deloc italiana si franceza. Cumva, am simtit ca ma clatin. Toate lucrurile pe care ma gandeam ca ar fi bine sa le vorbim s-au transformat in mima. Nu stiu ce m-as fi facut daca intuitia n-ar fi ajutat-o pe Chiara. Desi era prima ei sesiune foto subacvatica, se vedea ca este un mediu in care se simte bine. Chiara a plecat spre aeroport cu parul ud iar eu am fost multumita ca am reusit, cumva, intr-o ora si jumatate, sa realizam fotografii care imi sunt dragi si in ziua de azi.

Cateva fotografii din sesiunea foto povestita pot fi vazute mai jos:




Model: Chiara Pavoni

Iti multumim, Cristiana pentru timpul acordat si “Raidu’” te felicita pentru munca ta si pentru fotografiile superbe pe care ai ales sa ni le impartasesti.

No comments:

Post a Comment