Tuesday, September 12, 2017

Biblia Nihilista de Stefan Bolea




Salutare Raid, azi vorbim despre un nou volum si anume “Biblia Nihilista” de Stefan Bolea. Volumul a a aparut la editura Crux Publishing si este una dintre cele mai recente aparitii alaturi de romanul “Restituirea” de AnaMaria Bnacea, carte despre care am discutat in articolul precedent.

Ca cititor nu am abordat prea multe volume de filosofie pana acum, insa contactul pe care l-am avut cu acest domeniu a fost de obicei unul placut. In cartea lui Stefan Bolea am regasit un moment de pauza de la cotidianul decadent, un moment in care am gustat dintr-un mod de gandire pe care societatea incearca din rasputeri sa-l faca sa treaca neobservat. Am explorat idei care se opun celor mai “sfinte” concepte ale realitatii si am descoperit in autor un veritabil combatant al umanitatii, al lui Dumnezeu dar si al Diavolului.

Volumul este usor de citit, din punct de vedere structural doar, mie unuia parandu-mi-se ca totul s-a terminat prea repede dupa ce, pentru un moment, am fost victorios impotriva a tot si toate. “Biblia Nihilista” este, din fericire, o carte careia nu ii poti face un rezumat, este o experienta care trebuie traita prin afundarea in lectura si prin cercetarea sensurilor pe care le iau cuvintele autorului. Este un volum care te va face sa gandesti si sa analizezi cele mai adanci intelesuri ale vietii. Nu ar trebui sa fiti insa indusi in eroare, nu veti gasi aici nici citate motivationale (nu pe cele pliate pe tipologia clasica, doar pe cele considerate ca motivationale de un alt tip de oameni cu un mod diferit de gandire) si nici inflorituri care sa faca viata sa para frumoasa. Aici veti gasi doar realitate pura asezonata cu o doza perfecta de revolta.

Am regasit in cartea lui Stefan aadevarate perle ale gandirii si va voi exemplifica doar cateva, pentru a nu va lua din placerea lecturii.

“ scrie cu benzina si vei plasmui cititori de foc”

“when love ends, the former lovers become corpses”

“there’s something about the suit that reeks of slavery”

“daca s-ar naste azi, isus n-ar fi crestin pentru ca biserica este o institutie pe gustul diavolului”

“I am an enemy of God and also and enemy of the enemy”

“intra in oamenii care intra in tine pe strada”

Acestea fiind spuse, va las in compania unei carti pe care nu o veti uita prea curand si la care cu siguranta va veti intoarce, fie doar si numai pentru un moment de relaxare de la TOT.

Capitanu’ va doreste lectura placuta.

“Biablia Nihilista” o puteti comanda de la link-ul de mai jos:

No comments:

Post a Comment